Ahad, 13 November 2016

Sandarun Hill~ Garagas Hikers

23 Oktober 2016

Sandarun Hill...... suatu tempat yang mesti dilawati. Terletak di Kg Tikolod Tambunan yang terkenal dengan tanaman halia. Aktiviti menjejak kaki ke Sandarun Hill diperolehi tentang maklumatnya melalui seorang kawan....... tanpa membuang sampah.... lantas mendaftarkan diri sebagai peserta.

Para peserta 

Pagi yang sejuk.... kami telah bersiap-siap untuk bertolak ke Kg Tikolod. Sebelum itu kami telah singgah sebentar di Pekan Tambunan untuk bersarapan sambil menunggu ahli yang lain tiba.

Perjalanan ke starting point

Gambar dulu...

menaiki pacuan 4 roda...gambar lagi


Setiba di Kg Tikolod para peserta dan guide sedang menunggu kumpulan kami.... sori ye kawan -kawan.....Setelah merekod kehadiran, ketua Guide (bro Obu) membuat sedikit taklimat tentang perjalanan kami pada hari itu,


Selesai sesi bergambar berkumpulan kami pun menaik kereta pacuan 4 roda bergerak ke starting point.

yeah.... kami berjaya...

Gaya bebas

Di puncak Sandarun



Sesampainya kami di sana , kami memulakan pendakian. Pendakian kami ini memakan masa 30 minit untuk sampai ke puncak kerana perjalanan kami telah dipendekkan menggunakan jalan yang paling hampir dengan puncak. (terdapat juga jalan yang jauh).

Puncak Sandarun Hill

Di Puncak Sandarun Hill

Selesai misi pendakian .... kami meluangkan masa makan tengahari kami di tapak perkhelahan Kg. Tikolod. emmmm apalagi.... selesai makan.... terjunlah ke dalam sungai. Air sungainya sangat  jernih dan sejuk . Sandarun Hill......akan sentiasa di hati kami.

~ Adeiiiii gambar sedang mandi manda tiada tempat aku.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan